Havermoutpap: raw

Nog een recept voor havermoutpap, maar dan voor mensen zoals ik die weinig tijd en gezond eten graag optimaal combineren. Deze havermoutpap hoef je niet te koken, maar laat je gewoon een nachtje rusten. Tegen de volgende dag zijn de havermoutvlokken lekker zacht.

Het originele recept vind je in “Veggie Kidz – Snel, simpel en gezond koken & bakken voor je kinderen” van Monique Jansse & Eef Ouwehand.

Wat heb je nodig:

  • 80 g havermoutvlokken
  • 2 el zonnebloempitten
  • 1 el kokosrasp
  • 1 banaan
  • rijstmelk
  • kaneel, carobepoeder, gehakte noten,… naar smaak

Zo maak je het:

  1. Vul een ruime ontbijtkom met de havermoutvlokken.
  2. Strooi hier de zonnebloempitten en de kokosrasp over.
  3. Snij de banaan in de lengte in twee en vervolgens in schijfjes en voeg toe.
  4. Werk af met de rijstmelk tot de bananen half onderstaan. Roer even met een lepel over de bodem om zeker te zijn dat alle havermoutvlokken de rijstmelk geabsorbeerd hebben. Voeg eventueel nog wat rijstmelk toe als je merkt dat de rijstmelk fel gezakt is.
  5. Zet in de koelkast en laat een nacht rusten. Je zal zien dat de havermoutpap iets steviger geworden is.
  6. Bestrooi de volgende ochtend met lekkers naar keuze.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *