Pap van teffvlokken

Een collega van me kwam met het interessante idee om eens teffpap te maken ter afwisseling op de havermoutpap die ik ’s morgens vaak eet. Teff is een van nature glutenvrij graan dat traag opgenomen wordt door ons lichaam en dus lang een voldaan gevoel geeft. Doordat teffkorrels zo klein zijn dat je ze onmogelijk kan pellen, eet je steeds volkoren graan. Deze graansoort is dus heel vezelrijk en bevat ook veel vitaminen en mineralen, waaronder ijzer en calcium.

Teffvlokken kan je zowel koud als warm bereiden. De vlokken absorberen snel melk.

Teffpap heeft een ietwat nootachtige smaak en wie graag griesmeelpudding eet, zal deze variant sowieso ook heerlijk vinden.

Ingrediƫnten:

5 Ć  6 el teffvlokken
200 ml rijstmelk
1 el lijnzaad

Bereidingswijze:

1. Doe de teffvlokken en het lijnzaad in een kom.
2. Overgiet met de rijstmelk.
3. Roer langzaam door. Voeg eventueel nog wat teffvlokken toe als je de pap iets dikker wil.

Je kan hier ook glutenvrije haverzemelen aan toevoegen. Zij zorgen er eveneens voor dat de pap snel indikt. Het resultaat is zowel met als zonder haverzemelen verrassend lekker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *